Ilmumaju Services
IKLAN - RM 20 Sebulan Size 468 x 60 (atas entri post)

Tuesday, July 19, 2011

Catatan Penghargaan Kepada Unit Amal Malaysia

Catatan dibawah ditulis oleh seorang warga malaysia berbangsa cina sebagai tanda penghargaan kepada Unit Amal Malaysia.

[Kami memberikan penghormatan kepada ahli sukarelawan PAS! Terima kasih kerana melindungi kami Cina! ]

Untuk menghadiri demonstrasi bersih, saya tidak memohon igin dari “Menteri Dalam Negeri” saya, kerana saya tahu dia tidak akan berikan, sebab hujung tahun kami akan berkahwin, jika terdapat apa-apa berlaku, dia pasti akan marah.
...
Saya juga tidak memohon izin dari “Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri” saya, kerana saya tahu memang kena marah nanti, lagipun saya tidak mahu mereka orang tua bimbang tentang saya. Jadi saya kata kepada “Menteri Dalam Negeri”, 8 haribulan saya akan pulang ke kampung.

Keesokan harinya, saya bangun awal kira-kira 8.30am, terus memandang keluar dari tingkap. Wow! Cukup tenang!

Pada masa itu, saya rasa kerajaan BN telah berjaya!
Selepas sarapan, masa sudah pun 11am, saya meninggalkan hotel ke tempat pertemuan.
Masih tenang, tidak ada apa apa berlaku. Saya rasa macam kecewa, adakah Cina benar-benar penakut?

Dengan cara ini, 500 ~ 600 orang mula mengarah ke stadium Merdeka!

Sepanjang perjalanan, kami melalui beberapa kedai, kami ampai tangankepada pelancong, ingin mereka untuk menyertai kami, begini lah kami berjalan kaki sampai ke LRT, pasukan kami telah menghampiri lebih daripada 2000 orang!

Sejurus selepas tiba LRT, terdapat satu lagi kumpulan orang menyertai kami, saya berasa manis hati kerana ramai kita tidak takut ugutan kerajaan, dan semua orang berani keluar! ! !

Pada masa itu, bilangan orang berkumpul sudah jauh melebihi 6000 orang! Ia boleh dikatakan sekurang-kurangnya sepuluh ribu orang di stesen ini, tidak termasuk pusat pengumpulan yang lain!

Tidak lama kemudian, kumpulan FRU mula semburkan air kepada kami, orang ramai tidak lari tetapi terus menjerit slogan! Lepas itu, FRU mula melancarkan tear gas.

Apabila pusingan ketiga serangan tear gas, saya telah penat dan basah seluruh badan, dan juga berpisah dengan rakan-rakan saya. Saya pun masuk ke Hospital Tong Wah untuk berehat.

Semasa berehat, saya terfikir bukanlah penyelesaian berada di sini, kerana polis yang “tidak kemanusiaan” mungkin masuk hospitak menangkap orang. Lagi pun rakan pasukan saya dan saya telah berpisah!

Oleh yang demikian, saya pun meninggalkan hospital. Tidak lama kemudian, saya terjumpa pasukan saya.

Kami mula berbincang bagaimana untuk melarikan diri dari sini. Tetapi FRU sedang gila, menembak tear gas kea rah hospital!!!

Pada masa itu, tiba-tiba pasukan sukarelawan PAS berjaya memberi satu laluan kepada kami dan membolehkan orang ramai meninggalkan tempat itu dengan jalan dari bukit!

Di sini, saya sangat berterima kasih kepada pasukan sukarelawan PAS, mereka memberi keutamaan kepada kaum wanita dan kaum Cina! Walaupun mereka dipukul oleh polis, masih mereka melindungi kaum wanita dan kaum Cina dan menyelamatkan kami! ! ! !

Pada masa ini, saya fikir, MCA dan Gerakan selalu menakutkan kaum Cina dengan kes 513 tetapi pasukan sukarela PAS melindungi kami dengan mengorbankan diri!

Kaum Cina, jika anda melihat keadaan sebegini, apa perasaan anda? ? ?

Jangan tertipu oleh MCA dan Gerakan yang selalu bersentuh kaum lagi! ! !
Saya tidak menyesal menghadiri Bersih 2.0 ini.

Dan saya berasa bangga! ! !
Jika Suruhanjaya Pilihan Raya masih tidak mengubah, saya akan keluar lagi! ! !

By: True One Malaysia 一个真正的马来西亚 (http://www.facebook.com/pages/​True-One-Malaysia-%E4%B8%80%E4​%B8%AA%E7%9C%9F%E6%AD%A3%E7%9A​%84%E9%A9%AC%E6%9D%A5%E8%A5%BF​%E4%BA%9A/236800959675686)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...